Bajk.cz home
  HLEDEJ     
podrobné vyhledávání  
Klikni a popovídej si s přáteli!

GT Bikesabbath marathón 2004

Po devíti letech znovuobjevený Bikesabbath je opět s námi. 71km krásnou přírodou, kterou doposud nevedl žádný větší masovější maratón, slibovalo hodně. Ale nejen krásnou přírodou je člověk živ, a proto byli na trati celkově tři občerstvovačky a kvalitní zázemí Sportovního centra Radostova se dostatečně postaralo o blaho bajkerů.

Již několik dní zde vytrvale pršelo, lesy byly silně podmáčeny a ani hodinu před startem se situace neobracela k lepšímu. Pro mnoho bajkerů toto byl nezvratný důvod pro odjezd zpět k teplu rodinného krbu, ale ne tak pro nás, masochisty. Kdo jiný by se v 10:00 v lijáku postavil na start marathónu.


situace na startu


A tak to i začalo. Moderátor ohlásil start a celé pole neznámého počtu jezdců (nyní ještě nejsou kompletní výsledky přístupné) se odebralo do pětikilometrového asfaltového úvodu. Ten vedl z velké části do kopce a křížily ho potoky vody. Každý jeden z nás byl ihned mokrý. To ale nebylo nic proti tomu, co přišlo posléze. Na pátém kilometru začalo peklo, které již neskončilo. Z asfaltu se vjelo do lesa, ve kterém tekly potoky vody smíchané s blátem. Nebylo jiné vyhnutí, muselo se tlačit i po rovině, protože po cestě se hrnula do protisměru vlna za vlnou a jet v tom bylo velmi obtížné. Tlačení naštěstí netrvalo dlouho, takže na 25km jsme se objevili ve svižném tempu po hodině a dvaceti minutách. V tuto chvíli se z všech bajků mazadla z řetězů vytratila do nenávratna. Slyšet ševelící řetězy, zasekávající se o převodníky, škrtající špalky o ráfky a nadávání na extrémně rychle se sjíždějící desky na kotoučích bylo již všeobecnou normou, nad kterou se nikdo nezastavoval. (já sám sjel desky v kotouči až na kov a to byly prakticky nové)

Na 25km se objevil náhradní přesun po asfaltu až do Újezdu, během kterého se ale tempo vůbec neuklidnilo, ba naopak, jelo se velmi rychle. Na tomto přejezdu jsme také potkali první občerstvovačku. Mytí kol a servis byl přítomný, také výběr z několika možností pití a dokonce i dvou druhů čokolády. Běžné věci jako banány, rozinky atd. byly samozřejmě přítomny též. Nemělo význam se ale zde příliš dlouho zdržovat, kilometry takto vůbec neutíkaly.


ctvrty v poradi


Po občerstvovačce následoval poslední kilometr asfaltu, který jsme viděli a nastalo neustálé stoupání. Šotolinu střídalo bahno, měkké, nelepící se, ale všudypřítomné. Pokaždé, když člověk sesedl, bylo mu věrnou oporou, ve které plaval. Výjezd po louce, kdy po rozmokvanou trávou pláště stěží hledaly oporu byl nad mé síly - tlačil jsem asi kilometr.

Na Baráku nad Vizovicemi se často mohlo rozhodnout. Nebylo těžké se po 35 km vydat přímý směr cíl, nikdo Vám to nemohl vyčítat. Málokdo si může dovolit zničit komponenty za tisíce během jednoho závodu. Ale je to sport a pokračovat někdo musí. Snad jedině proto, jsem se rozhodl pokračovat i s tím, že cítím blížící se křeče.


ctvrty v poradi


Sjezd z Baráku ke studánce byl velmi technický a nebrzdící brzdy zde mohly znamenat velké potíže. Následoval výjezd na Klokočí a průjezd vysekaným lesíkem, kde v jediné možné koleji stálo asi 10cm vody - nebylo na výběr a bajker nevidící na podklad musel tušit trable. Ty se naštěstí nedostavily a bahnitým sjezdem do Horní Lhoty se již nebyl problém dostat k potřebnému jídlu a hlavně k umytí bajku. (zde jsem měl sjetých již přes 50% svých desek) Výjezdový "výtlač" na Komonec trval velmi dlouho. Měřil několik kilometrů a obsahoval i horskou prémii od Ferdusu - stačilo ujet 30m stoupání po kamenech a dostali jste lepení.

Na občerstvovačce aktivně sami umyli kolo, aniž bych o to musel sebemíň prosit, zatímco já se mohl pokoušet o stravování. Nebylo to obtížné, všeho bylo dost. Do cíle zbývalo 13km. Z těchto 13km ale minimálně dva obsahovali tlačení v bahně a ve vodě do kopce. Pro pobavení vysela velké reklama "buď chlap, vzdej to" na desátém kilometru před cílem. Nikdo by to zde přece nevzdal. Snad. Na dohled od cíle již srdce zaplesalo, svítilo slunce a nepršelo, ideální kombinace, když pod vámi čvachtá bahno a řítíte se sjezdem s jednou nefungující brzdou (kotoučem) a jedním napůl brzdícím véčkem je to ideální motivace pro rychlé dojetí do cíle. Ovšem nemůže to být tak jednoduché, proto nás pořadatelé zavedli na jeden krátký, asi půlkilometrový okruh, který vydatně prověřil techniku jízdy a techniku celkově. Nic naplat, člověk se ocitl v cíli a ani nevěděl jak. Chvíle, ve kterých přemýšlel nad koncem, byly ta tam. Byl zde cíl a teplé jídlo, horké sprchy, umytí kola a dalších krásných věcí, které každý bezezbytku využil.


Jaký tedy byl znovuobjevený gt bikesabbath marathón?

pomalý, mokrý, blátivý
náročný na techniku jezdce a techniku stroje
krásný
jak řekl kamarád - pro masochisty
skvěle vyznačený - bloudit se snad ani nedalo
místa na trati byla hustě posety pořadateli, o lékařskou pomoc bylo také postaráno


V každém případě je tento závod zde a má své nezastupitelné místo. Za suchého, prašného počasí by trať byla velmi rychlá a dala by se zvládnout s minimálně o třetinu lepším časem. Pořadatelé jsou ale také lidé a dávné "poručíme větru dešti", již neplatí.


Na závěr: je jasné, že mnoho z nás startovalo pouze z důvodu již dávno zaplaceného startovného, ale musíte uznat, má to něco do sebe, ne? Příští rok zas.


gt bikesabbath marathón 2004



Datum: 06.06.2004   Autor: Dědák Pavel   Kategorie: Ze sportu
Vytiskni článek
Informuj kamaráda o článku
Přidej vlastní názor
Slovník neznámých pojmů
lepší
Jak Vás článek zaujal?
1 2 3 4 5
průměrné hodnocení = 3
(celkem 5518 hodnocení)
horší
Diskuse k článku
 Hrdinství a odvaha.  Milena*  07.06.2004 14:37:00 
 Re: Hrdinství a odvaha. Tomáš Krampla  07.06.2004 16:34:00 
 Re: Hrdinství a odvaha. Pavel Dedak  07.06.2004 22:23:00 
 Re: Hrdinství a odvaha. Tom  08.06.2004 8:18:00 
 Re: Hrdinství a odvaha. KULA  08.06.2004 12:09:00 
 Re: Hrdinství a odvaha. kovar  08.06.2004 12:57:00 
 Re: Hrdinství a odvaha. Pavel Dedak  09.06.2004 10:03:00 
 Re: Hrdinství a odvaha. Milena *  10.06.2004 13:28:00 
 Re: Hrdinství a odvaha. Jenda  10.06.2004 14:26:00 
 Re: Hrdinství a odvaha. Pavel Dedak  10.06.2004 15:05:00 
 nechci se chvástat ale...  Sonic12  08.06.2004 21:05:00 
 Re: nechci se chvástat ale... Cool R8  08.06.2004 21:46:00 
 cesta z města Ochranář  10.06.2004 8:16:00 
 cesta z města Cool R8  10.06.2004 15:06:00 
 Re: nechci se chvástat ale... Pavel Dedak  09.06.2004 9:59:00 
 Re: nechci se chvástat ale... Aleš Procházka  10.06.2004 16:31:00 
 Re: nechci se chvástat ale... Pavel Dedak  10.06.2004 22:19:00 
 hliník a maso  kVítek  10.06.2004 19:00:00 
 Re: hliník a maso Pavel Dedak  10.06.2004 22:34:00 
 Re: hliník a maso kVítek  11.06.2004 9:52:00 
 
BAJK NEWS
   Zprávy a novinky
   Ze sportu
   Recenze a testy
   Rady a nápady
   Cestopisy
   Zábava
   Volná tvorba
   Trasy
   PR články
DOPORUČUJEME
   Bajkárna
   Bazar
   Blog
   Fotogalerie
   Download
   Závody
   Prodejci
   Odkazy
   Slovník
BAJK OSOBNĚ
   Kontakt
   Redakční team
   Reklama na Bajku
   Nabízíme práci
BAJK e-mailem
 
zapište svůj e-mail a nechte si zasílat pravidelně čerstvé zprávy z Bajk.cz
IKONKA PRO VÁS
SPŘÁTELENÉ WEBY
Bazar a inzerce - KupNet.cz
Jízdní kola, cyklistický obchod
Vyhlídkové lety balonem na Karlštejnsku
Jízdní kola Scott, cyklo e-shop
Aktuální recenze
Reelight SL100 Flash
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
  všechny recenze


Stáhněte si z Bajku
Katalog Shimano 2006 - silnice
Katalog silničních komponentů a komponentl pro city/komfort kola.
  ostatní download

BAZAR aktuálně
10.03.2024 - poptávka
10.03.2024 - poptávka
04.02.2024 - poptávka
04.02.2024 - poptávka
26.12.2023 - poptávka
16.11.2023 - poptávka
16.11.2023 - poptávka
12.10.2023 - poptávka
11.10.2023 - poptávka
06.09.2023 - poptávka
   Copyright 2024 - Bajk.cz, design and programming by FRKAL