Bajk.cz home
  HLEDEJ     
podrobné vyhledávání  
Klikni a popovídej si s přáteli!


  Zpět do článku Přidej vlastní názor


??? Rodriguez, 31.05.2004 18:19:00
Nechci zvažovat technickou kvalitu a odbornost článku,ale myslím, že pro 90% čtenářů je tento článek poněkud mimo mísu..Nevím četl sem si to několikrát, ale zkrátka nevidím žádný přínost.....
Odpověz na tento názor


2x??? pit, 02.06.2004 13:37:00
No....ked nie je o com pisat, tak sa pisu taketo absurdity. Asi tolko k uvedenemu clanku.
Odpověz na tento názor


! zirafon, 08.06.2004 13:49:00
pre mna je to celkom zaujimavy clanok..po rozdieli medzi with.. a metrickym zavitom som uz isty cas patral. i ked som necakal, ze nan narazim na bikerskom serveri.
Odpověz na tento názor


srouby na kotouc JJ, 08.06.2004 16:37:00
Nevite jaky rozmery maj srouby na kotouc? Mel by to byt M6, ale jaky stoupani??
Odpověz na tento názor


Re: srouby na kotouc JS, 10.09.2006 3:26:00
Označení M před číslem znamená, že jde o běžný metrický závit. U průměru 6 mm by mělo být stoupání 1,5 mm. JS.
Odpověz na tento názor


Re: srouby na kotouc strýc Pepin, 01.04.2017 15:14:00
No to určitě. U M6 je stoupání 1mm. U M10 je 1,5mm.
Odpověz na tento názor


Re: srouby na kotouc strýc Pepin, 01.04.2017 15:18:00
Blbost : M6 má odjakživa stoupání 1mm. Stoupání 1,5mm má M10. Tak tu nešíř bludy když víš h.....
Odpověz na tento názor


LR David, 17.06.2004 11:40:00
spis by mne zajimalo, kde vsude se setkam s levym zavitem
Odpověz na tento názor


Re: LR Seiner, 26.07.2004 20:30:00
Na běžném kole v podstatě pouze na levém pedálu a na jedné straně středového složení. A je dobrým zvykem, pokud to tvar hlavy šroubu nebo tvar matice umožňuje, součást s levým závitem označovat. Drážkou přes šestihran, kruhovým výstupkem nebo zápichem na čele hlavy, nebo třeba vroubkováním na válcové části osy pedálu u místě pro klíč
Odpověz na tento názor


K článku i odezvě... J.Čech, 30.08.2004 10:47:00
Jestli je tu někdo mimo,tak ti dva inteligenti,kteří opravdu netuší o čem je řeč.Kdo trochu dělá do bajků,ten autora velebí,protože každý nemá normu k dispozici a v tabulkách je o kolech houby.Já osobně už jsem tento výběr kopíroval aspoň dvaceti kolegům. Autorovi dík,super nápad!Pro nás,co neběžíme pro každou volovinu do krámu je tato tabulka k nezaplacení. S pozdravem Jara Č.
Odpověz na tento názor


z Sony, 18.01.2005 9:42:00
Já myslím že závity v Al se mi zdají dost špatné,protože se často opotřebují a nedají se dobře opravit např. ve středové trubce je velice jemný závit tudíž lehce zničitelný. Nebo šrouby v představci pokud se často šroubují taky je rychle opetřebovaný.
Odpověz na tento názor


Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu Vlad, 10.06.2006 3:34:00
Zavit na na ramu a nemusi byt ani aluminiovy se nebude tak rychle opotrebovavat pokud ho radne pred montazi namazes , nejlepsi je a to mam vyzkouseny kvalitni waterproof vazelina do lozisek na kola , rocne najezdim asi 15 tisic km a mam taky dve kola s hlinikovym ramem .....
Odpověz na tento názor


Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu JS, 10.09.2006 3:34:00
Ŕozhodně nejlepší na závity je grafitová vazelina, tzv. Molyka. Nejen že usnadňuje montáž, ale i demontáž, zejména s dlouhodobým časovým odstupem a zejména po zimním provozu! Na rozdíl od ostatních vazelin, které se časem vyplaví, tato obsahuje částečky grafitu, který nedovolí materiálu zoxidovat a navzájem se spojit. A o to jde prvořadě. P. S.: Rámy jsou vždy duralové, hliník se nepoužívá (byť je na rámu nápis ALUMINIUM)! JS.
Odpověz na tento názor


Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu Jirka MARTINEK, 12.10.2007 19:05:00
Problémy nastávají u všech závitů ,důležitá je sterilní čistota při montáži a možnost přeměřit u nového rámu závit kalibrem .Často se k nám do Čech dostanou rámy a různé součástky se závity které jsou vyrobeny TOTÁLNĚ mimo výrobní toleranci (zmetky které jsou nepoužitelné) a v případě montáže může dojít k poškození vnitřního závitu v rámu i ostatních součástek. Mareček
Odpověz na tento názor


Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu JS, 29.09.2016 0:59:00
Právě z tohoto důvodu, aby závit byl přesný, se závity před montáří nepřeměřují, ale preventivně prořezávají. A to bez ohledu na původ. Např. taková JOKO kola nebyla z Číny, ale jejich kvalita mohla té pověstné čínské směle konkurovat. Sterilní čistota? Nejsme u lékaře, ale pravda, starý závit by měl být odmaštěn, např. benzínem.
Odpověz na tento názor


Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu JS, 29.09.2016 1:01:00
Právě z tohoto důvodu, aby závit byl přesný, se závity před montáří nepřeměřují, ale preventivně prořezávají. A to bez ohledu na původ. Např. taková JOKO kola nebyla z Číny, ale jejich kvalita mohla té pověstné čínské směle konkurovat. Sterilní čistota? Nejsme u lékaře, ale pravda, starý závit by měl být odmaštěn, např. benzínem.
Odpověz na tento názor


Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu JS, 29.09.2016 1:02:00
Právě z tohoto důvodu, aby závit byl přesný, se závity před montáří nepřeměřují, ale preventivně prořezávají. A to bez ohledu na původ. Např. taková JOKO kola nebyla z Číny, ale jejich kvalita mohla té pověstné čínské směle konkurovat. Sterilní čistota? Nejsme u lékaře, ale pravda, starý závit by měl být odmaštěn, např. benzínem.
Odpověz na tento názor


Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu JS, 29.09.2016 1:20:00
Právě z tohoto důvodu, aby závit byl přesný, se závity před montáří nepřeměřují, ale preventivně prořezávají. A to bez ohledu na původ. Např. taková JOKO kola nebyla z Číny, ale jejich kvalita mohla té pověstné čínské směle konkurovat. Sterilní čistota? Nejsme u lékaře, ale pravda, starý závit by měl být odmaštěn, např. benzínem.
Odpověz na tento názor


Re: zavit na hlinikovem nebo duralovem ramu JS, 29.09.2016 1:11:00
Namazání je sice důležité, ale problém s rychlým "opotřebením" je jinde. Ono "opotřebení" je v podstatě chyba "mechanika", který špatně dotáhl (či spíš nedotáhl) misky a ty se při šlapání uvolní a pohybují, až pod tlakem při šlapání zničí, strhnou závit. A pravdou je, že duralové závity jsou měkčí a proto odejdou dřív, proto je důležité: před montáží závit vždy proříznout, pak namazat oba protilehlé závity (i na miskách) a pořádně (odborně) dotáhnout. Pak se závity "neopotřebují".
Odpověz na tento názor


Re: z JS, 29.09.2016 1:16:00
"Opotřebení" vzniká hlavně neodbornou montáží, nedodržením dotahovacích momentů, přetažením, nedotažením. Od toho jsou servisy, aby dodržely předepsané hodnoty, pak se nic "neopotřebuje".
Odpověz na tento názor


článek Petr, 16.06.2009 8:14:00
Je to přesně tak, takovouto tabulku jsem hledal hodně dlouho. Potřebuji tento závit vyrobit a nikde jsem se nemohl dopátrat rozměrů závitu. Naměřené parametry nesouhlasily ani s metrickým ani s witworthem o trubkovém nemluvě. Proto tento článek oceňuji. Zavrhnout jej můžou jen lidé, kteří si vše nechávají opravit v servisu a strojařina jim nic neříká.
Odpověz na tento názor


Re: článek mc_boris, 18.10.2009 22:23:00
Myslím, že W. závit má také jiné stoupání, nejenom jiný vrcholový úhel.
Odpověz na tento názor


Je to mnohem složitější FT, 24.06.2010 8:14:00
Autor o závitech moc neví. Jediným přínosem článku je tabulka závitů dle ČSN 01 4045. Tradiční označení všech palcových závitů pojmem "withworth" je hloupost, závit Withworthův je pouze jeden z mnoha. Závity na kolech vychází z normy BSC (British Standart Cycle) původně používané firmou BSA. Více o palcových závitech lze najít třeba zde: http://www.britishfasteners.com/threads/bsc.html
Odpověz na tento názor


Závity na ventilcích Mirek, 10.09.2013 12:33:00
Na ventillu duše není Whitworth, ale další fajnovost s označením 5V1 (podle ČSN 014084)
Odpověz na tento názor


Závity na kole , 22.10.2015 13:35:00
Odpověz na tento názor


Závity na kole Jaroslav Holý, 22.10.2015 13:35:00
Moc děkuji autorovi článku. Měl jsem jednu osu zadního náboje kola se závitem 9,5x24 ,která měla stržené konce závitu, protože tam někdo z neznalosti násilím našrouboval normální samojistnou matici M 10. Koupil jsem v odborném obchodě novou osu a byl jsem překvapen, že na ni nelze našroubovat součástky z původní osy. Když jsem si přečetl článek, zjistil jsem, že nová osa má závit 9,5x26 a bylo po záhadě. Když si představíte, jak malý rozdíl ve stoupání představuje 24/26 závitů na jeden palec tak jsem rád, že jsem tam součástky nenašrouboval násilím, což by při malé výšce matic nebyl velký problém. Ještě jednou díky.
Odpověz na tento názor


BAJK NEWS
   Zprávy a novinky
   Ze sportu
   Recenze a testy
   Rady a nápady
   Cestopisy
   Zábava
   Volná tvorba
   Trasy
   PR články
DOPORUČUJEME
   Bajkárna
   Bazar
   Blog
   Fotogalerie
   Download
   Závody
   Prodejci
   Odkazy
   Slovník
BAJK OSOBNĚ
   Kontakt
   Redakční team
   Reklama na Bajku
   Nabízíme práci
BAJK e-mailem
 
zapište svůj e-mail a nechte si zasílat pravidelně čerstvé zprávy z Bajk.cz
IKONKA PRO VÁS
SPŘÁTELENÉ WEBY
Bazar a inzerce - KupNet.cz
Jízdní kola, cyklistický obchod
Vyhlídkové lety balonem na Karlštejnsku
Jízdní kola Scott, cyklo e-shop
Aktuální recenze
Reelight SL100 Flash
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
  všechny recenze


Stáhněte si z Bajku
Hezká podzimní...
Pěkná podzimní tapetka na plochu.
  ostatní download

BAZAR aktuálně
03.09.2019 - poptávka
29.08.2019 - nabídka
Cannondale CX2 Quick
16.08.2019 - poptávka
09.08.2019 - poptávka
09.08.2019 - poptávka
27.07.2019 - nabídka
VjpBETDxICMGbEoe
27.07.2019 - nabídka
dvUWrmJgVdZXhi
27.07.2019 - nabídka
HIsKIpsuLMCJ
27.07.2019 - nabídka
vLeCwhGpCtdcEvij
26.07.2019 - poptávka
   Copyright 2019 - Bajk.cz, design and programming by FRKAL