Bajk.cz home
  HLEDEJ     
podrobné vyhledávání  
Klikni a popovídej si s přáteli!


  Zpět do článku Přidej vlastní názor


1 oprava a neúplnost o ceně ROMAN_BIKE, 27.08.2003 12:49:00
1 oprava - trasu je možné tvořit i za jízdy, dle odpovědi z Naviionu a dle zkušenosti jednoho majitele, prý stačí na křižovatce kliknout = zadat bod, + popř. namluvit (za jízdy) nějaké info. Výhodou je, že na vás nemusí čekat ostatní, nevýhodou nutnost si zapamatovat tvar křižovatek.... Dále nejsem spokojen v této recenzi s cenou. To že se autor článku zabýva detailneji cenou a nenapíše vše, je škoda. Úplně zapomel na akci za 4,5 tisíce (do konce tohoto měsíce) za verzi Basic a dále na to, že nejnutnější věci k verzi Basic by se měly dát pořídit za cca 1,5 až 2 tisíce Kč. Takže komplet funkční do 6,5 tisíce. Autor rezence si ulehčil práci a spíše čtenáře odradil tím, ať počítá rovnou s výdajem 10 tisíc... Tak to jen tak mimochodem ;)
Odpověz na tento názor


Re: 1 oprava a neúplnost o ceně berushka, 27.08.2003 12:59:00
myslim ze zminovat se o docasne akci, ktera navic trva uz jen 3 dny by nebylo vhodne. nicmene dodat ze k verzi basic staci jen 1-2 tisice by bylo postacujici
Odpověz na tento názor


Re: 1 oprava a neúplnost o ceně LUKAS, 27.08.2003 13:41:00
odpoved: 1. Pochopitelne, ze se trasa tvori za jizdy (psal jsem neco jineho?), ale uprava na PC doma je nutna. 2. Cena - kdyz jsem mel Naviion k dispozici zadna slevova akce nebyla....a nejsme v supermarketu... V recenzi je popsano, co ktera verze obsahuje a je logicke, ze kdyz to mam doma, tak to asi nepotrebuji, pripadne to muzu koupit jinde! 3. Ja odrazuji cenou? 10kKc chce vyrobce(prodejce) Naviionu, ne ja!!! Taky vim, ze by se to dalo sehnat levneji, ale toto je proste oficialni cena! Pokud se nekomu nelibi - at napise primo vyrobci.... 4. muj osobni nazor - i za 6,5kKc je to znacne predrazene....
Odpověz na tento názor


Re: 1 oprava a neúplnost o ceně ROMAN_BIKE, 27.08.2003 15:34:00
1.napsal jste, že je "potřeba zastavit" na křižovatce. Je to sice lepší, ale není to nutně potřeba. Trasu jde tvořit i za jízdy (možná se to jeví jako detail, ale zrovna toto je věc, která by mě a minimálně další 2 lidi odradila od koupi). 2. odstavec o ceně při prvním přečtením u mě vyvylal dojem, že neznalý čtenář nabyde dojmu, že ať si raději koupí verzi Pro to za 10 tisíc. Bylo by lepší napsat, že verze Basic + pár základních věci (držák+karta+čtečka) se dá pořídit za tolik a tolik. Navíc, když jako autor píši recenzi, tak stačilo navštívit web výrobce, kde je ta sleva uvedena hned na titulní stránce (prostě tohle je menší bota :-) 3. trošku ano, neboť a) ji zvýrazňujete v záporech vykřičníkem, b) doporučujete rovnou kopit vše za 10 tisíc. 4. mě osobně se to také zdá býti drahé a proto jsem si to zatím nekoupil (zatím vyčkávám). ------- Jinak k té ceně: něřekl bych, že je to drahé, neboť různé cyklocomputery, které můžete připojit k PC začínají na ceně 4 tisíce a končí asi na ceně 12-15 tisíc (si myslím). Takže 6,5 tisíce v tomto širším rozmezí, nevíc pokud k Naviionu není přímý konkurent, se nedá přímo nazvat, že je to extra drahé.... ------- Závěrem: ale aby to zase tak "nežral", tak jinak je ta recenze samozřejmě dobrá, na první seznámení s přístrojem.
Odpověz na tento názor


Re: 1 oprava a neúplnost o ceně ROMAN_BIKE, 27.08.2003 15:39:00
Tak se dívám, mám tam 2 překlepy (vynechané slovo a písmeno), které trošku mění smysl.... tak teda, předposlední odstavec: ".....něřekl bych, že je to OBECNĚ drahé....." a poslední odstavec ".....ale abyCH to zase tak nežral..." :-)))
Odpověz na tento názor


Re: 1 oprava a neúplnost o ceně Rodriguez, 27.08.2003 14:29:00
kdyby to mělo aj tepák. Pak by to smetlo alespoň pro určtiou část lidí HC4+ ale tak je to takove neforemne a velike a hlavně drahé..myslím,že cena opravdu neodpovida kvalitě.
Odpověz na tento názor


ještě pár drobností... ROMAN_BIKE, 27.08.2003 15:56:00
Ještě neco: - ja na autora působila práce s naviion na kole, není to příliš složité? Pokud vím, jsou v něm 4 režimy: 1. cyklocomputer (a nic jineho), 2.záznam nějaké trasy (to myslím jde ukázat za jízdy ten graf právě jeté/najeté trasy), 3. tvorba trasy a 4. jízda po utvořené trase. Celkem mi tady chybí v článku info o 2.režimu a jeho praktickém využití v terénu za jízdy. Dále II. část článku mi příjde vůbec obecná, o 3. a 4. režimu bych uvítal trošku více z praxe, např. jak náročné je zaznamenat např. 30km trasu, na kolikati místech se autor kvůli naviionu zastavil, co všechno na místě naváděl, kolik to průměrně zabralo času a dále jak proběhl přenos do PC, co všechno dodělával v PC (na této 30km trase, kolik ruznych bodu) a jak dlouho to trvalo. A také např. jak probíhá upgrade trasy na server naviionu a naopak download trasy jine a popř. jízda po trase vytvořené jiným uživatelem.... Pokud autor píše, že přístroj má zdoby, kdy nebyla sleva a tá probíhá cca 2 měsíce, pak na to bylo celkem dost času.... ----------------------------- Co tkhle napsat ještě 3.díl? :-) Ale možná jsem moc náročný, v tom případě beru svou připomínku zpět ;-) Díky aspoň za tento článek.
Odpověz na tento názor


Re: ještě pár drobností... Zdeněk Bartoš, 27.08.2003 18:15:00
Ano, jsi neskutecně náročný. Já mam naviion již od 11/02 a takový velký článek jako Lukáš jsem ještě nenapsal, protože jsem m.j. při všem tom neustálém vývoji, nenašel odvahu něco definitivního o něm tvrdit...... Ad 2 zaznam jizdy - behem jizdy funguje jako obyc. kompl + lepsi zvukovy zaznamnik (ktery zvukovy zaznam uklada na presne definovanem miste trasy - to jest na vzdalenst (uvedenou v desitkach metru) od pocatku jizdy v rezimu 2 a na pomerne presne vyskove urcene misto). Po jizde ovsem muzes snimana data (realny cas, cas delky zapnuti snimani udaju, rychlost, vyska, ujeta vzdalenost, teplota, sklon v %), ukladana po 2, 5, 15 ci drive i po 60 vterinach, zpracovat v PC. Dostanes podelnak vzhledem k ujete vzdalenosti ci k realnemu casu a pokud vis podle mapy kde jsi priblizne jel, muzes tak (s vyuzitim zvukove poznamky) i zrealnit spatne udelane mapy (spatne v mape vedene ci dokonce neexistujici lesni cesty atd.). Ad 3 - moje nejdelsi doposud souvisle vytvorena trasa ma nasledujcici parametry - 38,02 km, + 1161 m prevyseni, cca 95% mimo asfalt, 2:52:56 cisty cas jizdy, cas jizdy+prestavek predevsim na zvukovy zaznam krizovatek 4:02 hod !, doba spotrebovana predevsim na zvukovy zaznam krizovatek 1:09 hod, 35 zastavek kvuli zvukovemu zaznamu krizovatek.Takze to vychazi v cestami a cestickami huste protkanem okoli Brna (kdyz ty nejuzsi stezky jsem zanedbaval a na znackach KCT jsem popisoval jen orientacne obtizna mista) 1 krizovatka na 1 km trasy a 2 minuty stani na 1 krizovatku........ Ad 4 - jel jsem zatim jen nekdy v dubnu test po trase naseho zavodu Sobesicka Mulda - http://www.czex.cz/mulda (sam jsem si tu trasu predtim vyrobil), kde jsem z mladicke nerozvaznosti zaznamenal kazdou stezicku. Na peti km je tak 65 krizovatek a to naviiON porad blika, ze za 100 m bude krizovatka a clovek se nemuze poradne zorientovat, na ktere krizovatce vlastne je. Nefungovalo mi take upozornovani na schvalne chybne klesani, kdyz se melo jet jet do kopce ci naopak. Musim navic upozornit, ze Lukas v clanku chybne uvadi, ze naviiON cloveka upozorni, kdyz spatne odboci. NENI TO PRAVDA ! NaviiON pouze upozorni, kdyz se odchylite o 1 m od predem vytvoreneho podelneho profilu, coz muze v rovinatem terenu trvat docela dlouho. Dalsi jakoby "upozorneni" po spatnem odboceni je uz pak jen fakt, ze se lisi polohy krizovatek a jejich prip. popis od reality......... Problematiku publikovani vlastni trasy na naviitrails.com jsem zkousel jen letmo a nemel jsem zadne vetsi potize. Odber jiz vytvorenych tras pak je uplne bez problemu. Monza ze ale problemy zacnou ve chvili, kdy se zacnou pouzivat nove vlastnosti firmaware, jako jsou cca tri varianty kodovani tras....... Bye Zdenek.
Odpověz na tento názor


Re: ještě pár drobností... ROMAN_BIKE, 02.09.2003 8:32:00
Ahoj Zdenku, bohuzel (pro vyrobce) ano, jsem tak trosku na elektornicke veci narocny. Vetsina lidi si nejakou vec koupi, pak ji rok/dva studuje nez prijdou na vsechny funkce. Ja ne, i treba pri koupi mobilu jsem se snazil zjistit radu detailu predem, abych pak treba nebyl z nejake funkce zklamany... Ale ted zpet k pristroji: - drive ukladal udaje i po 60 vterinach a nyni ne? z jakeho duvodu? (dle meho by minuta v rovinatem terenu dostatecne stacila....) - mrkl bych se na nejake grafy, jsou vystupy z rezimu 2 stejne, jako z rezimu 3-4 ? - diky za ty casy, ted mam o tom mnohem lepsi predstavu. - kdyz se odchylis od krizovatky (v rovinatem terenu) a zjistis to az za vice krizovatek (treba za 4), muzes se pak vratit a natukat, ze chces pokracovat o 4 krizovatky zpet ? - jeste prosim te napis, az pojedes po nejake trase "naslepo" (tzn. kterou jsi nevytvoril a v uzemi, ktere vubec neznas). Zkusenosti z tohoto by me taky moc zajimaly... (i kdyz diky hlidani dle vyskoveho profilu by to melo byt dost presne.... ikdyz naopak negativum tohoto systemu muze byt v tom, ze pokud tvurce trasy oznaci po startu prvni odbocku az po delsi dobe a navic pokud bude mit zmerenou delku kola o dost jinak, nez nasledovnik, ktery podle trasy pojede, tak pak se muze stat, ze pristroj bude "pipat" ze opustil trasu (=nesedi vyskovy profil o 1 metr), i kdyz ji neopustil... proste planny poplach. Ale to me jen tak napadlo, treba se to dit nebude... :) Roman
Odpověz na tento názor


Re: pro lepsi predstavu o case... Robert Kleiner, 02.09.2003 11:55:00
v sobotu jel kolega programator v teniskach na 15ti kg kole Kutnohorskou padesatku (52km v ramci podniku Kolo pro zivot). Ve vysledkove listine se umistil na peknem 369.miste za 3:56hod, VCETNJE ZMAPOVANI TRASY ZAVODU naviiONem, ktery mel na kole. Trasa je k dispozici na portalu tras, sami muzete posoudit jeji kvalitu (podotykam ze trasa ma 169krizovatek)
Odpověz na tento názor


Re: pro lepsi predstavu o case... ROMAN_BIKE, 03.09.2003 10:21:00
1. no a zastavoval se (on) na těch 169 křižovatkách a doplňoval tvar křižovatek, nebo jen klikl + namluvil poznámku a doma na PC vzpomínal a doplňoval.... ? 2. mohu si prohlídnout trasu i já, nemajitel naviionu ? (tzn. stánout program, je to free?) Ještě jsem se ne toto nikoho neptal...
Odpověz na tento názor


Re: pro lepsi predstavu o case... -rk-, 03.09.2003 14:01:00
1. samozrejme ze nezastavoval a mluvil, od toho tam ten zaznamnik je :-) A doma na PC je zpracovani preci jen pohodlnejsi a rychlejsi 2. jiste je to free (naviiSOFT i trasy na naviTrails i zalozeni testovaciho uctu na naviTrails) :-)
Odpověz na tento názor


šlendrián Jindra, 28.08.2003 21:17:00
Jen malá výtka na stranu výrobce - pokud je pravda co píšou na webu výrobce že v ceně sady basic NENÍ DRŽÁK NA KOLO tak do je teda šlendrián. Kup si mě za 6000 a strč si mě do kapsy.... i když držák stojí jen 360Kč tak si myslím že SOLIDNÍ výrobce by jej měl přidávat do kompletu! Typický případ výrobců a obchodníků z doby KSČ!
Odpověz na tento názor


podekovani a drobne pripominky od vyrobce Robert Kleiner, 31.08.2003 1:13:00
Pane Lukáši, děkuji za Vaši recenzi naviiONu, která je svým rozsahem opravdu působivá. Odhalujete mnohé co dosud řečeno nebylo a to je určitě dobře. Děkuji za ni i přes některé Vaše ortodoxní postoje (např. o ceně, vlastním stylu přepisu názvu "naviiON" či množství dat na displeji). Jak si zřejmě vzpomenete, jsou to věci, které jsem Vám již jednou komentoval zhruba ve stejném duchu jako výše uvedení diskutující; s jakým účinkem na obsah Vašeho článku víte asi nejlépe sám. Ale jistě máte plné právo napsat co si myslíte (stejně jako například pan Jindra, který by nejraději prodal všem co už mají svůj "Sigma držák" ještě jeden v každé sadě). Rád bych však poznamenal jednu velmi podstatnou věc. naviiON není pouze další "cyklocomputer", ale především ucelený systém, který dovoluje každému jednoduše vytvářet, publikovat, prohledávat, hodnotit a využívat cyklistické trasy a to kdekoliv na světě. Vlastní naviiON je v tomto systému pouze terminálem. Náklady na výrobu ostatních nezbytných částí projektu jsou srovnatelné s náklady na vlastní naviiON. Zkuste prosím posoudit cenu naviiONu pokud si uvědomíte, že obsahuje i digitální záznamník zvuku (jehož role v systému je nezastupitelná), šifrování tras (ochrana práv autora), spolupracuje s internetovým portálem pro publikování a vyhledávání tras (tříjazyčným), jeho součástí je "zdarma" naviiSOFT a možnost vylepšit si opět "zdarma" naviiON o nové funkce pouhou výměnou firmware. Pokud bychom si tyhle "frajeřinky" odpustili, užitná hodnota naviiONu by skutečně klesla na úroveň "pouhého" sofistikovaného computeru se záznamem veličin a hlasu. Jenomže tak tomu prostě není a pokud to vědomě či nevědomky pomíjíte ignorujete velmi podstatné věci. A pokud se tímto způsobem naviiON snažíte napasovat do škatulky drahý computer s nějakými dalšími funkcemi - tak to už je opravdu hodně drsné zjednodušení pohledu na celou problematiku. Zdraví Robert Kleiner
Odpověz na tento názor


Re: podekovani a drobne pripominky od vyrobce Otakar, 01.09.2003 8:33:00
Myslím, že diskuze k cenám, příslušenství i případné srovnávání s GPS je dána individuálními preferencemi a zkušenostmi, Naviion je jistě zajímavý a užitečný přístroj pro řadu lidí pohybujících se na kole. Zajímalo by mě ale, proč výrobce neintegroval do přístroje kompas, který by zaznamenával směr jízdy v určitých intervalech podobně jak to dělá s výškou. Dle mého názoru by se obrovsky zvedla užitná hodnota přístroje. Eliminovaly by se chyby "lidského faktoru" při zadávání trasy, možnost špatného odbočení a v případě nouze by to byla výborná pomůcka k orientaci podle mapy. Kombinace směrového a výškového záznamu projeté trasy by byla dle mého názoru vynikající.
Odpověz na tento názor


Re: podekovani a drobne pripominky od vyrobce MaPa, 28.06.2004 13:53:00
Dobrý den, tak jsem si to tu celé se zájmem přečetl a mám nějaký ten podnět pro "otevřený" systém a pár dotazů obecně: 1) Nevím jak ostatní, ale rád bych si trasu "naplánoval" raději doma a pak ji jel. To že si ji projedu a pak ji mohu začít používat (proč, když už jsem jí projel)? Otevřenost systému je pěkná, ale bude trvat desítky let než se vytvoří solidní databáze tras ze které si půjde vybrat a i pak je člověk odkázán na nutnost začít někde kde nechce. Málokterá trasa přeci začne u mne doma ne? Nestálo by za to doplnit systém jakousi "pseudomapou" - systémem význačných křižovatek - viz též software Cyklotrasy (http://www.jaspet.cz/eagle/index-trasy.htm). 2) Systém hlídá odklon od trasy pomocí porovnávání profilů. Když však v úseku najedu o 100m víc (dojedu se vykoupat k rybníku na dohled), tak na mne bude NaviiOn celý zbytek úseku řvát že jedu špatně? Pak předpokládám, že trasu na křižovatce zesynchronizuju. Ano? 3) Opravdu je nutnost dělat přístroj tak veliký? Vždyť na kole ty údaje nepotřebuju vidět najednou. Vždy se dívám na rychlost + třeba něco jiného, ale všechno na jednou nepotřebuji a když je nějaká zajímavost nebo křižovatka tak ať mi to NaviiOn napíše klidně místo těchto údajů. Pak by celý mohl být velký jako větší cyklokomp ne? A vyhodnocení a statistiku si stejně budu prohlížet až doma na počítači. Tak proč velký displej (a velká tlačítka)? 4) Chválím výrobce, je to skutečně revoluční počin, jen to trošku dotáhnout... Cena je podle mého akceptabilní, jen skutečně nevím proč chybí možnost udělat si trasu předem na počítači. Opravdu je to takový problém dát dohromady databázi rozcestí. Vždyť na Cyklostrasách (viz výše) to dělá pár lidí amatérsky... Stačí pár brigádníků a byla by hned. No a nová rozcestí si každý uživatel může zadat sám (a navíc je přes internet sdílet s ostatními). Co vy na to? MaPa
Odpověz na tento názor


Dotaz Otakar, 01.09.2003 8:31:00
Myslím, že diskuze k cenám, příslušenství i případné srovnávání s GPS je dána individuálními preferencemi a zkušenostmi, Naviion je jistě zajímavý a užitečný přístroj pro řadu lidí pohybujících se na kole. Zajímalo by mě ale, proč výrobce neintegroval do přístroje kompas, který by zaznamenával směr jízdy v určitých intervalech podobně jak to dělá s výškou. Dle mého názoru by se obrovsky zvedla užitná hodnota přístroje. Eliminovaly by se chyby "lidského faktoru" při zadávání trasy, možnost špatného odbočení a v případě nouze by to byla výborná pomůcka k orientaci podle mapy. Kombinace směrového a výškového záznamu projeté trasy by byla dle mého názoru vynikající.
Odpověz na tento názor


Re: Dotaz Robert, 01.09.2003 11:21:00
Takto obecně máte jistě pravdu, ale jak jistě tušíte vše se točí kolem peněz. Naší ambicí je dát na trh dobře fungující systém, který umožňuje relativně komfortní způsob cykloturistiky. Jsme toho názoru, a ohlasy dnešních uživatelů naviiONu to jednoznačně potvrzují, že se to podařilo. Neradi bychom proto zvyšovali cenu naviiONu o další prvky, protože by to zákonitě snižovalo počet uživatelů systému a tím i množství generovaných tras pro naviiON, což je krok přesně opačným směrem.
Odpověz na tento názor


Re: Dotaz Otakar, 01.09.2003 13:22:00
Z moji strany se nejedná o kritiku Naviionu, líbí se mi jeho myšlenka a doufám že se rozšíří,protože jen s dostatečným počtem kvalitních tras bude zajímavý pro stále více lidí. Můj názor vychází i z diskuze se známými a kamarády, hodně z nich váhá, ale přístroj s kompasem by i za vyšší (rozumně vyšší) cenu zakoupili. Třeba je to možnost do budoucna pro konstrukci "vyšší" řady ( při zachováni kompaktibility se současným Naviionem ). Otázka ceny je subjektivní, pro někoho je Naviion obecně drahý už teď, ale existuje určitě řada lidí kteří váhají nad poměrem užitná hodnota/cena. Dle mého názoru by velké zvýšení užitné hodnoty mohlo i při mírném zvýšení ceny prodeji prospět.
Odpověz na tento názor


Re: Dotaz - kompas a tepák paw, 23.09.2003 22:04:00
Plně souhlasím, kompas by to perfektne doplnil a vylepšil funkčnost. Ze stejného ranku by mohla být výchozí možnost zadat startovní bod (případně další body) pomocí souřadnic GPS. Jo a po doplnění o měřák tepovky, případně i kadence by se velmi rozšířily možnosti přístroje (pardon systému :-) z pohledu výkonnostního tréningu. Obojí by snad bylo možné vyřešit pluggin moduly v SW - standardní verze by s těmito daty nepracovali, náročnější přístroje by je mohly zaznamenávat i zpracovávat. Ale jak řekl Robert je to otázka peněz a poptávky a nabídky. To si musí výrobce, ale i zákazníci zhodnotit sami.
Odpověz na tento názor


BAJK NEWS
   Zprávy a novinky
   Ze sportu
   Recenze a testy
   Rady a nápady
   Cestopisy
   Zábava
   Volná tvorba
   Trasy
   PR články
DOPORUČUJEME
   Bajkárna
   Bazar
   Blog
   Fotogalerie
   Download
   Závody
   Prodejci
   Odkazy
   Slovník
BAJK OSOBNĚ
   Kontakt
   Redakční team
   Reklama na Bajku
   Nabízíme práci
BAJK e-mailem
 
zapište svůj e-mail a nechte si zasílat pravidelně čerstvé zprávy z Bajk.cz
IKONKA PRO VÁS
SPŘÁTELENÉ WEBY
Bazar a inzerce - KupNet.cz
Jízdní kola, cyklistický obchod
Vyhlídkové lety balonem na Karlštejnsku
Jízdní kola Scott, cyklo e-shop
Aktuální recenze
Reelight SL100 Flash
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.
  všechny recenze


Stáhněte si z Bajku
Hezká podzimní...
Tentokráte černobíle v 1600x1200
  ostatní download

BAZAR aktuálně
10.03.2024 - poptávka
10.03.2024 - poptávka
04.02.2024 - poptávka
04.02.2024 - poptávka
26.12.2023 - poptávka
16.11.2023 - poptávka
16.11.2023 - poptávka
12.10.2023 - poptávka
11.10.2023 - poptávka
06.09.2023 - poptávka
   Copyright 2024 - Bajk.cz, design and programming by FRKAL