Bajk.cz home
  HLEDEJ
podrobné vyhledávání
Klikni a popovídej si s přáteli!

MTB 24 hours

Jednoho dne mi přišel email od Petra že jim odpadl člen z týmu na nějakou 24 hours. Věděl jsem že mám volno, určitě při tom bude sranda, tak proč ne. Pojedu v čtyřčlenném družstvu mix společně s Petrem, Jitkou a Romanem za tým SP Kolo. Vůbec jsem netušil co od takového závodu čekat, jak rychle se tam jezdí a co speciálního sebou vzít. Nakonec jsem si vzal snad všechny cyklohadry do pohody i do nepohody a doufal, že tu teplejší a hlavně tu nepromokavou část výbavy nebudu potřebovat.

Na místo jsme dorazili v pátek pozdě večer. Stan stavět umím (i bez návodu). Za tmy to jde ale trochu hůř, zvlášť když mi chybí několik drobných součástek. No co, stejně o ty kolíky a šňůrky pořád někdo zakopává :) Naštěstí pár jich tam nakonec bylo. V noci nemůžu spát. Kdybych já vůl aspoň vyndal ty klacky a kameny co mám po stanem, nemusel bych spát zkroucený do tvaru písmene, které snad ani není v abecedě. Co to je za divné zvuky? Prší, nebo jen fouká vítr? Ano, prší a fouká strašný vítr. Ty vole, moje střecha. Snad to vydrží, nemám vůbec v plánu opouštět svůj spacák a už vůbec ne honit se po louce za nějakou plachtou. Vše ale nakonec dopadlo dobře :)

Druhý den jsem bojově naladěn, těším se na závod, mám dobrou náladu. Až do doby, než jsem se stal obětí demokratického rozhodnutí, jako že pojedu první. To by mi normálně až tak nevadilo, kdyby to ovšem neznamenalo, že budu muset běžet. Nikdo nebral ohledy na to, že jsem naposledy běhal ve škole a to ještě špatně :) No dobře, já vás varoval. Na startu je spousta lidí. Jsem zvědavý co se stane až se rozeběhne stádo bajkerů a jak budeme společně klopýtat přes kořeny v cyklistyckých tretrách :)

Přesně ve 12:00 se spustil odpočet a bylo odstartováno. Mé běžecké schopnosti se bohužel záhy potvrdily. Ale co, v klidu dobíhám okruh někde v poslední třetině startovního pole a konečně můžu nasednout na svého připraveného oře. Teď to všechno opravdu začíná. Dost mě překvapilo, že trasa je docela hodně terénní a na 14,3km okruhu je asi 300m převýšení, což taky není úplně málo. Je zde taky jeden malý brod, nějaké technické sjezdy a několik úseků po asfaltu. Jinak se jede po lesních cestách a pěšinách. Nevím jak mám jet, tak pro jistotu jedu co to jde :) Jsme domluveni na střídání po dvou okruzích. V úvodu ale jedu nakonec hned 3. V prvním se mi nejelo moc dobře, protože jsem vůbec nebyl rozjetý a připravený na to, že se pojede taková kudla. Další dva okruhy to už bylo dobrý a trochu jsem i zrychlil. Časy byly kolem 36min/kolo, a v cíli jsem předal štafetu Petrovi. Mám zhruba 3h čas, než na mě zase dojde. Jdu se umýt, namazat řetěz, najíst a nandat náhradní kontaktní čočku :) Mezitím se na trati střídá Petr s Romanem a později Roman s Jitkou. Časy s klukama máme velice podobné. Šance dojet na bednu tu rozhodně je a já jsem přesvědčený o tom, že můžeme i vyhrát.

Na řadě jsem opět já a jede se mi tentokrát dobře, trasu už mám najetou. Neponechávám nic náhodě a v této chvíli zajíždím své 2 nejrychlejší kola závodu tj. 35min/kolo. Chtěl bych v této fázi závodu udělat co největší náskok, protože v noci nebude jezdit Jitka a vůbec celá noc bude zajímavá, ale moc se na to těším :) Roman vyrazil na trasu a po chvíli se spustil pěkný slejvák. Trasa bude rozblácená a Roman úplně promočený. Jitka byla pohotová a snad jedinou napadlo, že Roman rozhodně dvě kola jet nemůže. Obětavě se připravila na střídání a jízdu v dešti. Nechám jí jet jedno kolo a pak pojedu zase já. Trasa bude šílená to je jasný. Aspoň že už přestalo pršet. Teď konečně využiji úžasný to vynález a nově zakoupený blatníček montuji na sedlovku :) Slunce už začíná pomalu zapadat a tak montuji ještě taky blikačku. Přední halogen nasadím až po prvním kole. Bláta je všude hodně, ale naštěstí už neprší. Jede se mi dobře, přesto jedu pomaleji a na jistotu. Před soupeři máme náskok víc jak kolo a jsme v čele naší kategorie. Po prvním okruhu stavím a montuji přední světlo na řídítka. Nemusím zatím svítit celou cestu místy je ještě dobře vidět, tak v přehledných úsecích šetřím baterii. Mám to štěstí že si teď můžu vychutnat výhled na rozsvícený Ještěd po západu slunce. Prostě romantika :) Dokončuji okruh a předávám opět štafetu Petrovi. Je to hrozný jsem celý od bláta a chudák bajk taky. Fungoval ale bezvadně. Jdu ho za odměnu hned umýt a sebe taky …aspoň trochu :) Zhruba za 2,5h tj. asi něco po 01:00 mě čeká další šichta. Tentokrát čistě noční záležitost. Spát nejdu, ale docela už se mi chce. Místo toho jdu na start, občas hrají i dobrou hudbu. Vůbec je zde skvělá atmosféra. V záři reflektorů projíždí další a další závodníci. Roman právě dorazil, tak je to zase na mě. Se sigmou jsem ještě v terénu a v noci nejel. Je to opravdu super. Vidím daleko před sebe. Škoda jen, že je pořád dost mokro, ale i tak se mi jede parádně. Nejúžasnější je jak se přede mnou v dáli rozsvěcují reflexní pruhy co mají závodníci na bundách a návlecích. Vypadají jak Ufoni. Překvapuje mě, že jen málokdo má opravdu dobré světlo, což je na takovém závodě podle mě nezbytnost. Ve sjezdech a v lese museli hodně ztrácet. Zato já jsem si to užíval. Jet rychle po úzké pěšině byl fantastický adrenalinový zážitek. Závodníci přede mnou ukázkově uskakovali :) Není horko je příjemně. Nohy mě nebolí, jede se fajn a baví mě to. Závěrečný sjezd do cíle je nádherný a já si ho vždycky vychutnávám. Teď v noci je navíc osvětlený reflektory. Přesto jsem rád že mám ty dvě kola za sebou. Další okruhy pojedu až ráno za světla. Musím se jít trochu vyspat, jsem už dost unavený. Kolo tentokrát nemyji, ze sebe jen oloupu bahno, hodím na sebe čistý dres a jdu spát. Jitka už ráno zase bude jezdit, tak snad budu mít o to víc času na spánek. Spal jsem celé 2h a pak jsem si zašel umýt kolo a připravit ho na závod. Potom jsem měl ještě hodinu na spánek. Další sněna mě čeká asi v 06:30. Vůbec se mi na kolo nechce. Necítím se nevyspaný, jenom nohy cítím až moc. Máme bezpečný náskok několik kol a jen velká smůla by nás mohla stát první místo. Takže po ránu vyrážím volněji, Za chvíli mě dojede Jonti, říkám mu, že nezávodím a předjel mě. Jenže pak zpomalil a mě napadlo že bych se za ním mohl svézt v háku. Nakonec to dopadlo tak, že jsme jeli kaši až do cíle ve stejném čase, co jsem jezdil včera těsně po startu :) Kluci z Bike.cz se vystřídali, zatímco já jel do druhého kola. Za chvíli jsem měl za zády pro změnu Lempla. Toho už jsem se dohonit nesnažil, protože už jsem nemohl a nechtěl jsem se úplně zrušit. Měl jsem spočítaný že tohle bude moje poslední kolo tohoto závodu. Nakonec ale kluci změnili taktiku, že budeme střídat po jednom okruhu. No, tak to se ještě jednou projedu. Ale už toho mám plný kecky a hlavně mě to už moc nebaví. Své poslední kolo jsem tedy jel až o nějakou tu hodinu později. Tentokrát jedu totální pohodu, dal jsem si i pauzu na čůrání :) Zajel jsem pravděpodobně svůj nejhorší čas, ale mě to v tu chvíli bylo úplně jedno. Poslední kolo tohoto závodu zbylo na Petra. Jdu si umýt kolo a taky jsem se rozhodl že umyji i sebe. Sprchy tady mají bezvadný. Ve vojenským stanu je natažených pár hadic se sprchovou koncovkou. Ke všemu tam byla cedule, že se nesmí používat šampón ani mýdlo. Že tam tekla jen studená voda snad ani nemusím psát :) Bahno se s tím mylo špatně a hlavně dlouho. Nejsem zrovna moc otužilý tak mi to celkem dost vadilo :)

Petr dorazil, máme to všichni za sebou. Můžeme se radovat svou kategorii jsme bezpečně vyhráli. Dohromady jsme najeli 500.3km, což je třetí nejdelší vzdálenost ve čtveřicích celkově. Nejrychlejší čtyřkou byl tým Bajk.cz tedy Ječňák, Blacky, Lempl a Jonti. Všem moc gratuluji a jsem rád že jsem s nimi nemusel soupeřit :) Další velká gratulace patří GungHovi s Luckou a Sávě s Alešem, ti totiž obsadili první a třetí místo ve dvojicích mix. Ještě nesmím zapomenout na Darksona. To je totiž největší frajer. Jel sólo a dojel na 6. místě. Bohužel těsně pod bednu, ale příště to vyjde :) Chtěl bych poděkovat Petrovi s Jitkou, Romanovi a vlastně celému SP Kolu, že mě vytáhli na tuto akci a že jsem mohl jet tento závod za jejich tým. Velký dík patří naší skvělé manažerce a časoměřičce Míle, jen díky ní jsme se mohli v klidu starat jen sami o sebe a své bajky. Ačkoliv jsem tuhle akci neplánoval, jsem strašně rád že jsem nakonec mohl jet. Byla to pro mě nová zkušenost a skvělé dobrodružství :)

David

Související články a odkazy:

Stránky autora článku
24 hodin 2007 - fotogalerie
24hours MTB 2006
24 hodin (2005)
Extrémních 24 hodin (Reportáž 2004)
Jizerských 24 hodin mtb (Reportáž 2003)
Jizerských 24hodin MTB (Reportáž 2002)
Stránky pořadatele

Reklama na Bajku
   Nabízíme práci
BAJK e-mailem

zapište svůj e-mail a nechte si zasílat pravidelně čerstvé zprávy z Bajk.cz
IKONKA PRO VÁS
SPŘÁTELENÉ WEBY
Bazar a inzerce - KupNet.cz
Jízdní kola, cyklistický obchod
Vyhlídkové lety balonem na Karlštejnsku
Jízdní kola Scott, cyklo e-shop
Aktuální recenze
Reelight SL100 Flash
S nástupem zimy a krátícími se dny jsem přemýšlel nad lepším osvětlením svého kola. Dilema nabíjení akumulátoru, anebo výměny baterií, jsem nakonec vyřešil úplně jinak, indukčními blikačkami Reelight SL100 Flash.