| Sport Prague Jaro 2003 - část I. | 05.03.2003, Bráza Jaroslav, Zprávy a novinky | 
 Letos měl Sport Prague viditelně vyšší úroveň než v předchozích letech, ale pořád to dle mého mínění nebylo ono – hlavně ve srovnání s brněnským veletrhem Sport Life, jehož součástí byl i sem přesunutý Bike Vysočina, který zde, doufejme, založil svou novou tradici. Nevím, čím to je, jestli je problém v existenci dvou, respektive tří veletrhů se stejným zaměřením během roku (již zmiňovaný Sport Life v Brně a dva díly Sport Prague – jarní část veletrhu a podzimní, i když o ní letos není nikde ani zmínka, ani na webu pořadatele). Možná taky svou roli hraje cena za umístění expozice (stánek o velikosti 6m2 stojí cca 20 000 Kč), a pokud se firma účastní již zmiňovaného Sport Life a i jednoho dílu Sport Prague, tak jí propagace vyjde min. na 40 000 Kč, a do toho není započítaná cena za reklamu ve veletržních katalozích, a ani cena za reklamu v médiích orientovaných na cyklistiku během roku (kdy ceny za inzerát v jednom čísle vycházejí zhruba na polovinu ceny za stánek na veletrhu). Myslím, že právě toto hraje velkou roli při rozhodování, jestli a kterých veletrhů se účastnit, a proto je situace a úroveň akcí taková jaká je.
Letos měl Sport Prague viditelně vyšší úroveň než v předchozích letech, ale pořád to dle mého mínění nebylo ono – hlavně ve srovnání s brněnským veletrhem Sport Life, jehož součástí byl i sem přesunutý Bike Vysočina, který zde, doufejme, založil svou novou tradici. Nevím, čím to je, jestli je problém v existenci dvou, respektive tří veletrhů se stejným zaměřením během roku (již zmiňovaný Sport Life v Brně a dva díly Sport Prague – jarní část veletrhu a podzimní, i když o ní letos není nikde ani zmínka, ani na webu pořadatele). Možná taky svou roli hraje cena za umístění expozice (stánek o velikosti 6m2 stojí cca 20 000 Kč), a pokud se firma účastní již zmiňovaného Sport Life a i jednoho dílu Sport Prague, tak jí propagace vyjde min. na 40 000 Kč, a do toho není započítaná cena za reklamu ve veletržních katalozích, a ani cena za reklamu v médiích orientovaných na cyklistiku během roku (kdy ceny za inzerát v jednom čísle vycházejí zhruba na polovinu ceny za stánek na veletrhu). Myslím, že právě toto hraje velkou roli při rozhodování, jestli a kterých veletrhů se účastnit, a proto je situace a úroveň akcí taková jaká je. 
 Author
Author Jak již bylo řečeno výše, Introvert je top model mezi horskými koly této firmy. Rám modelu je svařen z materiálu Columbus Airplane Dural 26“. Kolo je osazeno kompletní řadou XTR, o brždění se starají véčka XTR. K celkovému černému designu s bílošedým logem firmy a nápisem Introvert skvěle sedí také v černé barvě vyvedená vidlice Manitou Skareb Elite s uzamykáním. O dodání ostatních komponentů se podělily firmy Ritchey, Panaracer a Author. A nakonec váha – dle informací výrobce má kolo váhu rovných 10 kg.
Jak již bylo řečeno výše, Introvert je top model mezi horskými koly této firmy. Rám modelu je svařen z materiálu Columbus Airplane Dural 26“. Kolo je osazeno kompletní řadou XTR, o brždění se starají véčka XTR. K celkovému černému designu s bílošedým logem firmy a nápisem Introvert skvěle sedí také v černé barvě vyvedená vidlice Manitou Skareb Elite s uzamykáním. O dodání ostatních komponentů se podělily firmy Ritchey, Panaracer a Author. A nakonec váha – dle informací výrobce má kolo váhu rovných 10 kg. 
 Olpran (a Olpran/Dominátor)
Olpran (a Olpran/Dominátor) Olpran pro letošní sezonu založil i závodní tým, který se jmenuje Olpran Dominátor
Cycling Team, a riderem není nikdo jiný, než náš jediný mužský účastník olympijských
her a několikanásobný mistr republiky Radim Kořínek.
Olpran pro letošní sezonu založil i závodní tým, který se jmenuje Olpran Dominátor
Cycling Team, a riderem není nikdo jiný, než náš jediný mužský účastník olympijských
her a několikanásobný mistr republiky Radim Kořínek. 
|  Týmový dres |  Radim Kořínek | 
 Olpran též nabízí i jeden celoodpružený model – Harrier Full Disc. Rám je svařen z
materiálu dural 7005. Tento celoodpružený model je osazen sadou Deore, kde jsou i
kotoučové brzdy. O přední pružení se stará vidlice RockShox Judy C, vzadu se o vaše
pohodlí bude starat tlumič DNM ST-8RC. Ostatní komponenty jsou od firmy Ritchey (
mimochodem, cena je necelých 35 tis. Kč). Jinak je rám až překvapivě hodně podobný
Meridě Cobra – že by stejný výběr a vaření rámu na Taiwanu?
Olpran též nabízí i jeden celoodpružený model – Harrier Full Disc. Rám je svařen z
materiálu dural 7005. Tento celoodpružený model je osazen sadou Deore, kde jsou i
kotoučové brzdy. O přední pružení se stará vidlice RockShox Judy C, vzadu se o vaše
pohodlí bude starat tlumič DNM ST-8RC. Ostatní komponenty jsou od firmy Ritchey (
mimochodem, cena je necelých 35 tis. Kč). Jinak je rám až překvapivě hodně podobný
Meridě Cobra – že by stejný výběr a vaření rámu na Taiwanu? 
|  Harrier Disc |  Týmová silnice |  Týmové mtb | 
 Jak jsem již v začátku avizoval, Olpran spolupracuje se značkou Dominátor. Na veletrhu
také představil kola s touto značkou. Nabídka kol je docela zajímavá. Zahrnuje jak
pevná kola, tak i kolo celoodpružené. Mezi pevnými koly jistě zaujme model Chicago
Disc, který je osazen mixem LX/XT a komponenty od Toma Ritcheyho. O pružení se u
tohoto topmodelu stará vidlice Manitou Black, o brždění hydraulické Hayesy.
Jak jsem již v začátku avizoval, Olpran spolupracuje se značkou Dominátor. Na veletrhu
také představil kola s touto značkou. Nabídka kol je docela zajímavá. Zahrnuje jak
pevná kola, tak i kolo celoodpružené. Mezi pevnými koly jistě zaujme model Chicago
Disc, který je osazen mixem LX/XT a komponenty od Toma Ritcheyho. O pružení se u
tohoto topmodelu stará vidlice Manitou Black, o brždění hydraulické Hayesy. 
|  Champion 26" Disc |  Detroit 26" Full |  Detroit 26" Full - detail |