| Hitem dnešní doby jsou určitě kotoučové brzdy. Ceny špičkových modelů šplhají do neuvěřitelných výšek, proto je mezi většinou bikerů zájem především o jejich levnější kolegyně. Jednou z nich je i kontroverzní, maličká, zlatě oděná hydraulická dvoupístová kotoučová brzda italské výroby - Formula B4. Na jedné straně vychvalovaná a na druhé zatracovaná...Jaká tedy je B4 opravdu? |
Jak už bylo řečeno úvodem Bé čtyřka je hydraulická kotoučová brzda pracující s otevřeným systémem s vyrovnávací nádobkou. Brzdí díky dvěma pohyblivým protilehlým pístům v pevném brzdovém třmenu. Vzdálenost brzdových destiček od rotoru se nastavuje automaticky v závislosti na opotřebení brzdového obložení. Ergonomicky tvarovaná brzdová páka s expanzní nádržkou v těle brzdy, má progresivní chod a její vzdálenost od řidítek je nastavitelná po odstranění plastové krytky. Dobře je vyřešena i ochrana proti poškození při pádu, místo ulomení páky dojde k jejímu uvolnění z pístu. Výměna brzdového obložení je snadná i bez vyjmutí kola z vidlice.
Zlatě eloxovaný třmen a stříbrná brzdová páka (s vyvedeným nápisem B4) jsou vykovány ze slitiny Al 6082 T6 za studena. Černé tělo páky je tlakový odlitek. Objímka brzdové páky je rozdělena na dvě části, takže, jak uvádí výrobce, při instalaci brzdy není potřeba demontovat grip a řazení. Ovšem při prvotní montáži tuto proceduru musíte stejně absolvovat, abyste odstranily starou brzdovou páku. Kompletní manuál k jakékoli brzdě Formula a tedy i k B4 najdete tady.