Rubena Acris Silica

Dnes jsme si pro Vás připravili test jednoho ze série závodních MTB plášťů Rubena, který by klidně mohl aspirovat na příčku nejvyšší. A není to pouze z pohledu cena/výkon, ale zároveň z pohledu samotného výkonu v terénu, pro který je určen.

acris.jpg(18 kb)

Rubena Acris Silica s typovým označením V60 se mi dostal do rukou již před několika měsíci. Během nich jsem jej podrobil hned několika velmi náročným závodům a absolvoval s ním několik tvrdých tréninků. Z těchto měsíců, kdy byly obuty na mých kolech, jsem zjistil tato pozitiva a negativa a seřadil je bez zbytečných slov navíc (pouze jsem si dovolil své tvrzení odůvodnit):




Pozitiva:

1.Cena - za necelých 500 Kč dostanete plášť s kevlarovou patkou.
2. Odolnost proti defektu - za skoro 1500 km ani jeden defekt - tlak i ve velmi členitém terénu okolo 300 kPa na 80ti kg jezdce.
3.Odolnost proti sjíždění - 1500 km a vzorek má cca 1 původní hodnoty - na plášť se silikou je toto velmi dobrý výsledek. (pokud bych si mohl dovolit srovnání s Michelin WG Lite S, který rovněž obsahuje siliku, tak je Acris jednoznačný vítěz - Michelin nevydržel ani 200 km!)
4.Malý odpor i na silnici - přesuny do lesa jsou přece jenom nutné.
5.Perfektní záběr na suchém povrchu - od jehličí, kde člověk skutečně neztrácí jistotu záběru ani případného ubrždění, po jakýkoli tvrdý povrch - prostě bez výhrad - úžasný výsledek!


Negativa:

1.V mokrém terénu jezdec ztrácí jistotu vedení - vyžaduje velkou koncentraci k řízení tak, aby jezdec přežil - na tento povrch by měl být určen Rubena Saurus (snad se brzo dočkáte jeho testu)
2.Přeci jenom je 590g více, než bývá na 1,9" široký kevlarový plášť zvykem.


Technická data od výrobce:

Název: V 60 ACRIS SILICA
Popis: MTB
Nosnost: 122kg
Barva: modrá, transparentní boky
Alternativní označení: 26x1,90
Doporučená duše: 37/54 - 559
Ventil: AV, DV, DV blitz, FV - 32 mm, FV - 47 mm, SV
Označení: 50 - 559
TPI: 56
Hustící tlak: 450 kPa
Hmotnost: 590 g


Závěr:

Tento Český výrobek může skvěle konkurovat zahraničním značkám bez obav o jeho reputaci. Skvěle se hodí pro povrchy, pro které je určen a nic tedy nebrání jeho větší expanzi na XC a maratónské závody (a nejen tam).