| Dnes Vám přinášíme předem avizovaný velký test. Jak je již jasné z nadpisu, utajovaným testovaným kouskem je dílo amerických inženýrů (a taiwanských svářečů) firmy GT Bicycles - celoodpružený stroj GT I - drive 4.0, pracující na patentovaném systému pružení nazvaném I- drive. Tento systém odpružení by měl, dle výrobce, zajistit nezávislost pohonu (šlapání) na odpružení zadního kola (i-drive ve zkratce znamená independent drive - nezávislý pohon) a protože nic podobného se v našich bajkových zeměpisných šířkách nevyskytuje, neodmítli jsme možnost toto kolo otestovat a výsledky přinést návštěvníkům našeho serveru. |
Práce systému je pěkně vidět, když v klidu zatlačíte na sedlo. Při zapérování je patrný pohyb osy a klik v excentru, to by se mělo v praxi projevit omezením vlivu tahu řetězu na kliky, zajistit plynulost šlapání a zamezit snížení citlivosti pružení známé z plovoucích středů.
Rám disponuje možností připevnění dvou košíků, jednoho tradičně na dolní rámové trubce, druhého na torzu sedlové trubky zezadu. Zajímavým detailem je malý blatníček nad zadním kolem přichycený šrouby k zadní stavbě. Jeho primárním úkolem je zamezovat odletování nečistot od zadního kola směrem k tlumiči, mírným negativem je snížení průchodnosti zadního kola rámem. Veškeré detaily na kole (návarky, koncovky, vedení bovdenů, excentr, blatník atd.) je lepší si prohlédnout ve fotogalerii, než je složitě popisovat.